Saturday 12 October 2013

Kontaktor Tanpa Modal

Saya dapati bahawa terdapat satu kategori kontraktor iaitu kontraktor tanpa modal. Tugas yang mereka lakukan adalah sama dengan kontraktor biasa cuma modal adalah daripada tuan rumah. Mereka akan mengenalpasti tukang dan urusan pembinaan rumah.

Oleh kerana itu upah yang mereka ambil adalah mahal sedikit berbanding kita melantik kepala tukang. Tetapi yang bagusnya, beliau akan menguruskan semua perkara dan kita hanya mengeluarkan modal dan claim akan masuk kepada kita kerana kita telah bersetuju dengan penguam dan lesen kontrator yang dipinjam untuk claim terus ke akaun kita. Bagi yang sibuk dan bekerja agak jauh boleh mencari kontaktor sebegini.


Jadi bagi kita yang tidak mempunyai masa, dan masih ingin jimat untuk bina rumah boleh mencari kontraktor ketagori ini dengan syarat anda mempunyai modal permulaan 35% dari jumlah harga rumah. Kelebihan lain, sesetengah kedai hardware yang biasa berurusan dengan kontraktor membenarkan hutang bawang pembinaan dan bayar sedikit demi sedikit apabila mendapat claim progress

No comments:

Post a Comment